Nova col·laboració per al foment de la recerca sanitària

Segons l’Organització de Nacions Unides (ONU) “els estudis de casos realitzats en molts països demostren la importància que per a millorar la salut revesteixen les recerques nacionals i mundials, recerques que abasten des de la prevenció i el control de malalties específiques fins a la millora del funcionament dels sistemes de salut. Els resultats d’aquests estudis posen l’accent en la necessitat cabdal d’emprendre recerques en l’àmbit local”.

En aquest context, la Universitat Politècnica de València (UPV), des dels seus Campus d’Alcoi i Gandia i la Fundació FISABIO, en els seus departaments de Salut de Xàtiva-Ontinyent, Elda, Sant Joan d’Alacant, Marina Baixa, Gandia i Alcoi, han engegat POLISABIO, una plataforma des de la qual es fomenta la recerca en l’àmbit sanitari. (Programa de col·laboració UPV-FISABIO).

polisabio

POLISABIO orientarà la seua activitat a projectes de recerca amb gran potencial cientificotècnic, sobre temes innovadors, que permeten participar en programes de primer nivell, tant d’àmbit nacional com a internacional.

PRIMERS CONTACTES ENTRE PERSONAL INVESTIGADOR

Les primeres accions de 2017 consisteixen a posar en contacte necessitats del sector sanitari amb personal investigador expert que puga oferir solucions als problemes sanitaris i al revés, ja que els investigadors de la UPV també estan introduint proposades d’interès.

Per a açò, s’ha constituït una plataforma de recollida d’expressions d’interès en la web www.polisabio.es i s’han realitzat sessions informatives en els diferents departaments de salut.

Segons José Pelegrí, membre de l’equip directiu del Campus de Gandia, les iniciatives que s’estan rebent són, per exemple, la realització d’un estudi per a conèixer els efectes de la contaminació electromagnètica, sonora i lumínica en l’àrea de nounats o maternitat. Es tracta d’expressions d’interès sobre les quals es treballarà per a determinar si és possible desenvolupar projectes que resolguen aquestes necessitats.

José Pelegrí

REUNIONS BILATERALS

Una vegada arreplegades les propostes, es realitzaran jornades de presentació de les ajudes per a preparar projectes de qualitat, que permeten optar a finançament d’àmbit nacional i internacional. Les jornades de presentació se celebraran en l’Hospital Verge dels Lliris d’ Alcoi i en l’Hospital Francesc de Borja de Gandia, els dies 16 i 19 de juny, respectivament.

Durant aquestes jornades, a més, tindran lloc reunions bilaterals entre les persones participants que hagen enviat les seues expressions d’interès i socis i sòcies que vulguen col·laborar. A partir d’aquestes jornades i fins al 14 de juliol, es podrà sol·licitar una ajuda competitiva. Del 31 de juliol al 31 de desembre s’avaluaran i resoldran les sol·licituds presentades.

Per a Jesús Alba, director del Campus de Gandia, aquest treball conjunt permetrà augmentar la repercussió directa que té la ciència en la salut i la qualitat de vida de les persones, ja que els projectes respondran a necessitats reals de la societat.