La ciència, també a la ràdio

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València enceta una secció radiofònica de divulgació científica, ‘Ciència propera’, que compta amb 12 capítols que s’emetran els dilluns des del 26 de setembre (el dilluns 3 d’octubre no hi haurà emissió perquè es festiu a Gandia).  El programa es podrà escoltar en UPV Ràdio, a les 16:00 i en dissabte en la seua reposició a les 12:30 hores i també en Radio Gandia cadena SER, al programa Hoy por Hoy. A més a més estarà disponible en Itunes i Ivoox i es compartirà en xarxes socials. Aquesta iniciativa està finançada per la Fundación Española para la Ciencia y la Tenología (FECYT) – Ministerio de Economía y Competitividad i compta amb el patrocini de la Càtedra d’innovació del Campus de Gandia.L’objectiu del programa ‘Ciència propera’ és divulgar i fer accessible el coneixement que ens ofereix la UPV, principalment a través del campus de Gandia, sobre el nostre entorn i la societat, a més de descobrir les solucions que ens pot aportar per millorar la nostra vida. Ens endinsarem en les investigacions que estudien la complexitat dels canvis que s’estan produint en els ecosistemes de la Safor, en bona mesura provocats pel canvi climàtic i estarem al corrent de les últimes recerques que desenvolupen els equips del Campus en diverses disciplines i que representen els avanços de demà.

banner-ciencia-cercana_vlc

‘Ciència propera’ pretén que els i les oients disposen de més informació i coneixements a l’hora de realitzar accions en la seua vida quotidiana i de participar en la presa de decisions polítiques i socials. El programa vol contribuir a crear una major responsabilitat aportant-nos respostes sobre les repercussions d’allò que fem en el dia a dia en el nostre entorn. Obrirem una via de participació  a través de twiter, sota el hastag #HoyCienciaUPV, perquè qualsevol ens faça arribar els seus suggeriments, temes a tractar, preguntes o dubtes.

La ciència millora la nostra salut, el nostre entorn, fa possible el desenvolupament tecnològic i ajuda el creixement econòmic. I aquells que la desenvolupen són persones que comparteixen una passió: el coneixement.

Volem contribuir a transmetre aquesta passió i per això, convidarem estudiants de Batxiller a entrevistar a personal científic per tal que interactuen i comproven que són persones com ells i, sobretot, perquè els servisca de motivació per a dedicar-se a la ciència en el futur.

Esperem que us agrade, ací teniu el primer programa!