Gandia Ciudad Ciencia Innovació

Gandia obté la distinció de Ciutat de la Ciència i la Innovació

Gandia ha sigut una de les nou ciutats espanyoles escollides enguany per a rebre la distinció de “Ciutat de la Ciència i la Innovació”. El Campus de Gandia de la UPV ha participat activament en l’elaboració del projecte que ha aconseguit el reconeixement que atorga la Secretaria d’Estat de Recerca, Desenvolupament i Innovació del Ministeri d’Economia i Competitivitat del Govern d’Espanya.

Amb aquest assoliment, Gandia passa a formar part de la coneguda com a Xarxa Innpulso, de la qual formen part 62 municipis d’Espanya. Un reconeixement que té una durada de tres anys i que pot renovar-se si la ciutat compleix els requisits per a seguir formant part d’aquesta xarxa. El projecte ha comptat amb la col·laboració de fins a 26 entitats de Gandia i la comarca de la Safor, tant empreses com associacions d’empreses, que van manifestar per escrit el seu suport a la candidatura de Gandia com a Ciutat de la Ciència i de la Innovació.

El reconeixement va ser anunciat públicament el passat 29 de juliol en l’Ajuntament de la ciutat per part de l’Alcaldessa de Gandia, Diana Morant, la regidor de Polítiques Econòmiques i Innovació, Alícia Izquierdo i el director del Campus de Gandia de la UPV, Pep Pastor.

UN PROJECTE DE CIUTAT

Pastor va destacar que durant els últims 20 anys ha sigut “molt important per a Gandia tenir un campus universitari que, a més de formar persones, ha aconseguit obrir la UPV transferint tecnologia, coneixements a empreses o institucions”. El director s’ha referit als nombrosos projectes de recerca i de ciència oberts en aquests moments en col·laboració amb altres empreses. “Pràcticament totes les setmanes hi ha actes relacionats amb la ciència i la seua divulgació. Ens faltava sumar-nos al projecte de Ciutat de la Ciència i de la Innovació per a arredonir el cercle. El reconeixement ens permetrà fer un salt qualitatiu i ser més autoexigents”.

Diana Morant va voler agrair el treball constant del Campus de Gandia de la UPV amb la ciutat “El Campus és el nostre millor aliat en matèria d’innovació i recerca i, com de costum, hem pogut col·laborar estretament en l’elaboració del projecte”. Morant va valorar positivament la relació entre ciutat i universitat “volem aprofitar al màxim el plus que li suposa a una ciutat com la nostra ser universitària, i amb col·laboracions com aquesta, val la pena seguir les magnífiques relacions entre dues institucions que quan més s’entenen millor li va a Gandia”.

AUDIOS DE RÀDIO GANDIA SER:

Diana Morant, alcaldessa de Gandia

Alícia Izquierdo, regidora Innovació Ayto. Gandia

Pep Pastor, director Campus Universitari de Gandia

XARXA INNPULSO

L’Estratègia Espanyola de Ciència i Tecnologia i d’Innovació reconeix el paper dels ajuntaments com a agents d’innovació i estableix que la Xarxa Innpulso és una plataforma estratègica per a potenciar la innovació en les ciutats. Amb aquestes noves distincions són ja 62 municipis els que configuren la Xarxa Innpulso.

Des de 2010 s’agrupa els ajuntaments distingits en la Xarxa, un fòrum de contacte permanent per a compartir recursos i informació i que té per objectiu definir les polítiques locals innovadores i potenciar la cooperació pública-privada. La distinció s’obté per a un període de tres anys.

Entre els avantatges de pertànyer a aquesta Xarxa es troben la d’aprofitar els projectes col·laboratius entre municipis, la priorització per a la ubicació d’instal·lacions científiques i tecnològiques i la preferència per a la celebració de congressos, seminaris i altres esdeveniments.