El Campus de Gandia estudia cabals ecològics a Tanzània

Francisco Martínez-Capel, investigador i professor de Ciències Ambientals al campus de Gandia, ha participat amb el seu equip en l’estudi de cabals ecològics en la conca del riu Kilombero a Tanzània, aportant suport tècnic. El projecte, d’àmbit internacional, està coordinat per l’Institut UNESCO-IHE, Institute for Water Education (Holanda) i en ell participen altres universitats de Tanzània. Està promogut per la United States Agency for International Development i el coordinador d’aquest és el prestigiós professor Michael McClain, amb una dilatada experiència internacional en estudis relacionats amb l’aigua.

Marinez-Capel / Michael McClain

L’objectiu final és establir noves infraestructures i regadius en aquesta zona de Tanzània, de manera que es contribuïsca al desenvolupament d’aquest país i a la seua seguretat alimentària, al mateix temps que es fa compatible amb la conservació de la gran riquesa natural del país.

L’equip de la Universitat Politècnica de València ha jugat un paper important per a determinar els cabals ecològics en els rius, que han de mantenir l’elevada biodiversitat d’aquests ecosistemes. Açò ha suposat diverses visites de camp per a estudiar els peixos tropicals, entrevistar a pescadors locals i compartir informació amb els científics i tècnics implicats en el treball, explica l’investigador Martínez-Capel. Al costat de Martínez- Capel, des del Campus de Gandia de la UPV han participat en el projecte els investigadors Rafael Muñoz-Mas i Carlos Puig.

COORDINADOR DEL COMITÈ ECOHYDRAULICS

D’altra banda, l’investigador Francisco Martínez-Capel ha sigut nomenat enguany coordinador (Chair) del comitè de Ecohydraulics de la IAHR (International Association for Hydro-Environment Engineering and Research), que realitza activitats de col·laboració científica entre investigadors de cinc continents en aquest camp i que estudia principalment les relacions entre organismes aquàtics i vegetació de ribera amb el flux i cabals en els rius i llacs.