Campus Gandia diario de upvgandiaciencia Ciencia cercana

Divulgació científica en Telegrafies | FEBRER

#UPVGandiaCiencia

Secció de divulgació científica del programa de televisió Telegrafies, en la qual el personal investigador del Campus de Gandia dóna a conèixer l’activitat investigadora de forma propera i accessible. Acció emmarcada en el projecte ‘Ciència propera’

El projecte de modelatge de l’hàbitat en el riu Rufiji (Tanzània), a l’altura del riu Kilombero, és un treball de suport tècnic realitzat pels investigadors del Campus de Gandia: Francisco Martínez Capel, Rafael Muñoz i Carlos Puig.

La comunitat de científics LIGO per a l’observació d’ones gravitatòries està d’enhorabona. Per primera vegada han sigut capaços de detectar ones gravitatòries a través dels seus dos interferòmetres làser d’ultra precisió situats a EUA. Gràcies al telescopi de neutrins Antares, en el qual participa el grup liderat per l’investigador Miguel Ardid, han realitzat un seguiment d’aquest fenomen per a cercar l’arribada de neutrins en coincidència amb les ones gravitatòries.

Investigadors de la Universitat Politècnica de València han dissenyat un nou sistema intel·ligent de sensors que ajuda a detectar i delimitar residus tòxics de gasoil o hidrocarburs en qualsevol medi aquàtic. Jaume Lloret és un dels creadors d’aquest sistema juntament amb els investigadors Lorena Parra, Sandra Sendra i José Miguel Jiménez.

Millorar l’administració de fàrmacs en el servei per al tractament de malalties neurològiques com l’Alzheimer o el Parkinson. Aquest és l’objectiu del treball que estan desenvolupant investigadors del Campus de Gandia amb la Universitat de Columbia (EUA). Francisco Camarena ens explica els avanços del projecte.

DIARI DE

Secció de divulgació científica del programa de televisió Telegrafies. Es tracta d’una aproximació personal a investigadors on podrem conèixer-los més a ells i al treball que realitzen diàriament. Acció emmarcada en el projecte ‘Ciència propera’

Xarrem amb Lorena Parra que ens transmet la seua passió i interés per la recerca. Encara que reconeix les dificultats, anima a fer el pas a tots aquells que de debò desitgen iniciar una carrera investigadora.

Entrevista a Sandra Sendra, investigadora postdoctoral del Campus de Gandia, on ens parla de la seua trajectòria personal i acadèmica a la UPV i per què la curiositat la va empentar a iniciar la seua trajectòria investigadora relacionada amb les telecomunicacions.

Cristina Santandreu, professora i investigadora del Departament d’Organització d’empreses, ens explica com la seua necessitat de seguir formant-se com a docent la va portar a emprendre una carrera investigadora. També analitza la duresa d’aquesta carrera.

Parlem amb Iván Cañas, graduat en Telecomunicacions del Campus, que ens explica la seua trajectòria personal i acadèmica a la UPV i ens revela que el fet d’haver volgut saber des de xiquet com funcionen els mecanismes ha sigut clau per a dedicar-se a la recerca i l’emprenedoria.