Ainhoa Goñi en Comunica2 del Campus de Gandia

La ciència és sexi!

El 25 i 26 de febrer assistirem al millor Congrés Internacional sobre Xarxes Socials que coneixem que, casualment, se celebra en la nostra casa: Comunica2.

En aquesta sisena edició el congrés serà conduït pel periodista Toni Garrido i abordarà en el seu intens programa assumptes de l’actualitat del món internet, amb ponents de primera línia: es parlarà  de la situació dels nous mitjans en espanyol, amb Esther Vargas, referent mundial en periodisme digital; coneixerem l’excel·lent difusió que realitza la Biblioteca Nacional en xarxes socials; es reflexionarà sobre l’humor i la sàtira en internet, amb ponents tan divertits com Dios tuitero o GerardoTC.

A més, debatrem sobre la mobilització social 2.0, amb Change.org i Metges sense Fronteres; comptarem amb joves dones Youtubers que són un autèntic fenomen social; tindrem poesia 2.0, parlarem amb els qui gestionen la presència digital d’importants sèries de televisió i molt més… tot açò, amb el suport de Fundéu- BBVA.

Un programa, el de Comunica2, que conjumina reflexió científica i professional, que es completa amb la lectura de comunicacions i també amb tallers pràctics per a aprendre de forma pràctica sobre assumptes específics.

comunica2 Campus de Gandia

LA DIVULGACIÓ CIENTÍFICA 2.0

I, com a més de beneficiar-nos de tindre en el nostre campus aquest gran congrés, volem aportar valor, enguany organitzem, una vegada més, un taller de divulgació científica dins Comunica2.

Comptarem amb Ainhoa Goñi directora de Comunicació del CSIC qui, al costat del seu equip, va obtenir el Premi Periodístic Concha García Campoy de l’Acadèmia de les Ciències i les Arts de Televisió 2015. En Comunica2, Goñi oferirà el taller ‘Instagram com a eina de divulgació científica’, en el qual podrem aprendre coneixements que ha adquirit en la seua interessant carrera.

Des de 2010, la periodista va començar a preparar l’eixida del CSIC a xarxes socials i ho va fer en gran: amb Facebook, Twitter i Instagram. I és que aquesta professional especialitzada en comunicació científica i institucional vol demostrar que la ciència és de tot menys avorrida; ho sap perquè s’ha divertit de valent, per exemple, quan la NASA la va convidar a realitzar el seguiment en Twitter del llançament de ‘Curiosity’ a bord de la Mars Science Laboratory, l’últim robot de Mart.

(Actualització, 13/04/2016)

UN FUTUR MILLOR GRÀCIES A LA CIÈNCIA

Des dels seus inicis el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València ha apostat per la divulgació científica: conferències, Setmana de la Ciència, tallers en centres educatius, periodisme científic en col·laboració amb la Unitat de Comunicació Científica de la UPV, difusió audiovisual a través del programa de televisió propi Telegrafies, xarxes socials i també aquest blog són una mostra.

Sabem que la divulgació científica és un dels motors de circulació de coneixement i idees. El coneixement científic, posat en mans de la societat, pot contribuir a crear un futur millor, més eficient, sostenible i just.

Des de 2013, organitzem tallers de divulgació científica en Comunica2, impartits per reconeguts professionals, amb els quals volem contribuir a la formació de comunicadors i comunicadores de la ciència. Ho vam fer amb José María Herranz de la Casa, doctor en periodisme i professor de la UCM, en 2015, amb el qual vam aprendre sobre divulgació i marca personal de l’investigador en l’era 2.0. També amb José Miguel Mulet, divulgador i investigador de la Universitat Politècnica de ValènciaCSIC, que ens va introduir a la seua forma de veure la divulgació científica en xarxes socials.

Grans experts amb els quals vam aprendre i gaudim. Esperem el mateix d’aquest taller. Ja ens hem apuntat, algú més vol ser sexi?

Més informació:

www.comunica2gandia.com

Inscripcions i secretària tècnica:

Luisa Camps Palanca. E-mail: macampa@upv.es

Organitzat per: