Premi FAES a la innovació per a Venalsol per la seua col·laboració amb la universitat

El Campus de Gandia ha decidit atorgar el premi FAES a la innovació a l’empresa de Palma de Gandia, Venalsol, pel seu esperit emprenedor, el seu compromís amb la innovació i la col·laboració contínua en els últims anys en matèria de R+D+i amb el Campus de Gandia. Especialment, s’ha valorat la patent desenvolupada per l’empresa i el Campus, fruit de la col·laboració amb investigadors de la universitat, i que suposa la creació d’un nou sistema que redueix en un 40% addicional el consum en il·luminació.

COL·LABORACIÓ UNIVERSITAT-EMPRESA

Segons Pepe Pastor, director del Campus de Gandia, la patent desenvolupada entre el grup d’investigadors del Campus i els joves emprenedors que lideren l’empresa Venalsol és un exemple dels excel·lents resultats que pot donar la col·laboració universitat-empresa. I el premi FAES concedit posa en relleu “l’aposta ferma d’aquest campus per seguir impulsant la tasca d’empreses de la nostra comarca que desenvolupen projectes de R+D+i en col·laboració amb el Campus de Gandia“, conclou Pastor.

D’aquesta sinergia entre la universitat i l’empresa naix la patent d’un mòdul racionalitzador d’energia per a il·luminació que permet un increment addicional de l’estalvi energètic d’un 40% en la il·luminació industrial i vial; la tecnologia de partida, la il·luminació per inducció electromagnètica, ja aconseguia un estalvi mitjà del 50% sobre la il·luminació tradicional. En l’actualitat el sistema ha sigut patentat i està començant a ser comercialitzat.

L’empresa Venalsol està liderada per Jaume Peiró, Enginyer Industrial de 34 anys per la Universitat Politècnica de València i per Vicente Pellicer, titulat en Electrònica de 37 anys. Aquests emprenedors valencians han decidit apostar per la diferenciació basada en la innovació: ‘Com a empresa volíem aconseguir una tecnologia més robusta i fiable que l’existent’, afirma Vicente Pellicer i per açò cerquem el suport de la UPV.

Des de la UPV s’ha desenvolupat el prototip no comercial en el qual s’ha basat el producte patentant. Els autors de la invenció són els professors del Campus de Gandia, integrats en institut de recerca IGIC, Tomás Sogorb, José Pelegrí Sebastiá y José Vicente Llario Sanjuan, amb el suport d’Antonio Bou, tècnic de suport a la recerca i la docència, tots ells en l’àrea de les Telecomunicacions..

Premio FAES Campus Gandia Venasol

Vicente Llario (UPV), Vicente Pellicer (Venalsol), Tomás Sogorb (UPV), Jaume Peiró (Venalsol), Antoni Bou (UPV), José Pelegrí (UPV)

PREMIS FAES

El premi va ser lliurat en la XVI trobada empresarial Premis de la Federació d’Associacions d’Empresaris de la Safor (FAES), celebrat el dia 20 d’octubre del 2015, que va reunir a desenes d’empresaris de la comarca al Real de Gandia.

FAES, constituïda en 1999, és una organització independent, apolítica i sense ànim de lucre, la finalitat de la qual és la de representar, gestionar i defensar els interessos professionals i empresarials dels seus associats, atenent les seues necessitats d’informació, formació i assessorament, i que naix amb una especial vocació de defensa dels interessos específics i de representació de les empreses.

PREMIS FAES CONCEDITS PEL CAMPUS DE GANDIA: