Participació del Campus de Gandia al Tecniacústica 2015

La Ciutat Politècnica de la Innovació de la UPV va acollir del 21 al 23 d’octubre, Tecniacústica 2015, un congrés en el qual més de 200 experts nacionals i internacionals van presentar els últims avanços i van debatre sobre els pròxims reptes de recerca en el camp de l’acústica.

Entre molts altres temes, es van abordar les novetats per al control del soroll i l’aïllament d’edificis; nous materials i dispositius acústics; disseny de sales; anàlisi acústica de zones d’oci; acústica virtual; o conservació del patrimoni sonor de la Comunitat Valenciana.

El congrés, un dels principals fòrums internacionals en el camp de l’acústica arquitectònica, arqueològica i de realitat virtual, està organitzat per la Societat Espanyola d’Acústica en col·laboració amb el grup de recerca en acústica virtual, del qual formen part professors de la UPV (entre ells, diversos del Campus de Gandia) i la UV.

DEL SOROLL DE LA N332 A LA LLANA D’OVELLA COM A ABSORBENT ACÚSTIC

Un dels treballs presentats per investigadors del Campus de Gandia, va ser un estudi comparatiu sobre els nivells de soroll en la N332 al seu pas per Oliva, població que pateix els problemes de sorolls del tràfic. “Segons es deriva d’aquest estudi, el cabal de tràfic que passa per Oliva ha augmentat entorn del 50% respecte a 1999”, apunta Jesús Alba, un dels autors de l’estudi. “Els nivells de soroll en essència són els mateixos encara que s’han obert rondes noves. Estan en 10 dB per damunt en totes les seues franges horàries respecte al que marca la llei”, apunta Alba.

Jesús Alba / Romina del Rey

Aquest mateix equip del Campus va presentar els primers resultats del projecte WOOL4BUILD, que el seu objectiu crear nous materials absorbents amb residus de llana d’ovella

ÀMPLIA PARTICIPACIÓ D’INVESTIGADORS DEL CAMPUS

Investigadors del Campus van coordinar les següents sessions estructurades:

• Acústica d’ecosistemes marins. Coordinadors: Víctor Espinosa i Michael Taroudakis
  • ULT-0 Ultrasons. Coordinadors: Enrique Riera i Víctor Sánchez Morcillo

El grup d’experts del Campus de Gandia que van participar en les diferents ponències i treballs presentats durant els tres dies de programa va ser nodrit:

A més de tot l’assenyalat, cal destacar que el Comitè Científic de Tecniacústica 2015 estava compost per Víctor Espinosa i Víctor Sánchez-Morcillo, investigadors del Campus, entre altres experts en aquest camp d’estudi.

La col·laboració científica del Campus de Gandia amb el Tecniacústica ha sigut constant en els últims anys; de fet, en 2006, el Campus va ser seu del congrés.

Finalment, es van lliurar els Premis Andrés Lara que concedeix la Societat Espanyola d’Acústica. Guardó que ha recaigut en Xavier Banyuls, alumne del Màster d’Enginyeria Acústica del Campus de Gandia. L’Andrés Lara ja ha premiat en edicions anteriors en investigadors del Campus de Gandia.