Exposició 20 anys de recerca en el Campus

El dilluns 10 de novembre va tenir lloc la inauguració de l’exposició ’20 anys de recerca en el Campus de Gandia’ títol de l’exposició de la Setmana de la Ciència 2014, situada en la sala d’usos múltiples de l’edifici CRAI. A l’acte van acudir el director del Campus de Gandia, Pepe Pastor, el subdirector de Promoció i Cultura, Paco Castells i el vicerector de Recerca, Innovació i Transferència de la UPV, José E. Capilla, a més de professors, investigadors i doctorands que formen part dels grups de recerca del Campus de Gandia.

Vicerrector d'Investigació, Innovació i Transferència de la UPV, José E. Capilla

L’exposició 20 anys de recerca en el Campus de Gandia’ és un projecte amb el qual es pretén acostar la societat a la ciència i la recerca que es duu a terme en el Campus en el seu 20é aniversari. En aquesta exposició, composta per un total de 21 pòsters, es poden veure alguns dels projectes de recerca més destacats del Campus de Gandia, com per exemple: nous mètodes d’anàlisis de plaguicides en mostres ambientals; cristalls de so, control i maneig d’ones acústiques; nas electrònic per a la caracterització de malalties digestives; posada en valor del patrimoni natural i cultural i disseny de productes turístics, etc. L’exposició es complementa amb els materials i dispositius que es poden veure en les vitrines, com les parts d’un altaveu, aïllants acústics amb materials reciclats, cristalls de so o fins i tot una antiga estació meteorològica de muntanya. També relacionat amb les recerques, en la sala d’usos múltiple del CRAI es projecta de forma contínua una sèrie de peces audiovisuals amb entrevistes als investigadors i professors sobre la investigació que duen a terme al Campus. A més, s’ha elaborat material didàctic perquè els preuniversitaris que ens visiten puguen treballar en equip els continguts de l’exposició in situ.

assistents exposició

Es tracta d’una oportunitat per a connectar amb tots aquells que els apassione el món de la ciència i que els interesse conèixer l’aportació al món de la recerca i desenvolupament tecnològic que ha dut a terme el Campus en la seua jove trajectòria. En paraules del vicerector: “La meua enhorabona al Campus de Gandia per donar a conèixer a la societat el que estem fent, ja que el nostre deure és donar-li cada dia més” José E. Capilla també va parlar en el seu discurs inaugural dels problemes pressupostaris que pateix la recerca i el R+D+i a Espanya, problema que es deriva en ajustos de pressupost i en control de la despesa “Ara més que mai hem de ser molt actius en la captació de fons de R+D+i” va concloure.

Inauguració exposició públic

L’exposició pot visitar-se de 9 a 21 h del 10 al 21 de novembre en la sala d’usos múltiples del Campus de Gandia. Després podrà visitar-se en el hall de la sala de conferències del Campus fins al 31 de gener de 2015.

(Actualització 27 de novembre).

Notícies destacades informatiu UPV Televisió: acte d’inauguració de l’exposició.

Pósters exposició “20 anys d’investigació en el Campus de Gandia”