Un blog de Universitat Politècnica de Valéncia, Campus de Gandia.

Investigant en Turisme

El sector turístic és un factor de desenvolupament clau en moltes ciutats espanyoles com és el cas de Gandia. La ciutat es troba en un enclavament natural amb gran valor ecològic i a més compta amb un important patrimoni cultural i històric.

Gandia és una de les seus de la casa Borja (Borgia en italià) família noble valenciana del segle XV amb gran projecció internacional pel poder i reconeixement històric que adquiriren molts dels seus membres, entre ells: el papa Alexandre VI o Sant Francesc de Borja, IV Duc de Gandia.

El patrimoni natural que configura aquest entorn destaca per la riquesa dels seus ecosistemes diferents, com són les zones umides, els boscos mediterranis o la zona dunar i excel·lents platges d’arena fina. En conjunt, Gandia és un entorn que es torna estratègic per als investigadors en gestió turística, tant del patrimoni natural, com cultural.

Per tot això, en el Campus de Gandia es duen a terme diverses línies d’investigació dirigides a fer del turisme un sector dinàmic i innovador.

Mayland Morant

Gestió del Patrimoni Cultural i Natural

La catedràtica Mª José Viñals dirigeix un grup d’investigació especialitzat en Gestió Turística del Patrimoni Natural i Cultural que ha desenvolupat el seu treball vinculat a la declaració de llocs Patrimoni de la Humanitat com el parc arqueològic de Petra (Jordània) o les ruïnes maies de Copan (Hondures). També es treballa en llocs d’especial protecció ambiental com l’Albufera de València o el Fort de Santiago en l’Illa de Chikly (Tunis). Tot això aplicant ferramentes tècniques de gestió com l’anàlisi i diagnòstic dels recursos referits a les potencialitats per a la conservació i l’ús públic, control de la capacitat de càrrega recreativa o la posada en valor dels recursos patrimonials.

Desenvolupament de productes turístics i comercialització 2.0

Experts en la diversificació de destinacions turístiques treballen en estratègies per al desenvolupament de productes turístics i la seua comercialització ‘online’ i ‘offline’ en l’àmbit nacional i internacional.

Recursos històrics per a les marques turístiques

Un grup d’investigadors del campus és especialista en posar en valor els recursos històrics per a la consolidació de les marques turístiques.

Disseny i implementació de productes turístics territorials

Aquesta línia d’investigació es dedica a l’estudi en profunditat dels processos vinculats al disseny i implementació d’activitats recreatives i esportives, lúdiques i interpretatives en el territori orientades a la creació de productes turístics sostenibles, creatius i innovadors que generen riquesa i ocupació. Tot això, tenint en compte la importància dels agents socials i la població resident i la necessitat de posar en valor la riquesa paisatgista, històrica i cultural de la zona.

 < Entrada anterior 
 Entrada següent > 
Facebook
Twitter
YouTube
LinkedIn
Instagram
RSS
Flickr
SlideShare

Dones i ciència

Setmana de la Ciència

ciencialab

cienciapropera1

BANNER CIENCIA CERCANA_VLC

Diari d’un científic a Nova York

Producció científica